SITISYAHIDA (:

'Cause He is The Best Planner
Tuesday 25 February 2014 | 07:38 | 2 Words
BISMILLAHIRAHMAANIRAHIM

Assalamualaikum hye hye yo ! 
Fefeeling riang ria gembira je dari tadi sebab dapat otp dengan Zaizal who is my very good friend ya Allah I miss her much. Beliau sekarang dah sambung study di Darul Quran (DQ) dan saya masih lagi kat rumah :( 
btw Im really happy for you Zaizal akhirnya cita-cita awak selama ni tercapai jugak alhamdulillah :) wey never forget me yeah cause I'll always miss you :') 
Hm pasal kawan baru awak tu sabar ye Allah datangkan dia untuk awak sebab nak mendidik supaya awak menjadi insan yang lebih penyabar. Be strong Zaizal :)



Well hey 96's what had you plan for your future huh?
Haritu saya chitchatchut dengan myheartmysoul Mirey yang sangat rajin meng'survey' scholar ni dan menemuramah akak akak senior tentang pengalaman mereka la selepas SPM ni pastu Mirey cakap yang ada sorang akak ni pesan supaya plan awal awal future kita supaya takde la nanti lepas dapat result baru la terkial kial tak tahu nak buat apa

 "eh aku nak ambik course apa sebenarnya ni?" "kalau aku ambik course ni aku boleh kerja apa eh?" "cemane nak apply scholar ni?" "ala kira aku tanam anggur je la pasni result pun tak lepas makan ni"

So kita taknak la dialog dialog kat atas ni keluar dari mulut kita nanti kan jadi kita kena la start plan our future sekarang ! Sebab akak tu cakap yang "nampak tak bijak sangat la kita ni kalau last minute baru nak start plan everything" (deep) But yeah manusia hanya merancang kan, Allah dah tetapkan sebenarnya aturan hidup kita tapi tak salah kalau kita merancang dan berusaha untuk menjayakan rancangan itu, dan bila Allah dah tengok kesungguhan kita tu, Allah pasti memudahkan segala perjalanannya insyaAllah.




Btw semalam i guess ke bila tah saya dah isi upu tu since most of my friend dah start isi kan jadi saya ni nak la jugak menggedik pi isi jugak memula tu macam waswas la jugak nak isi sekarang ke lepas dapat result tapi bila dapat tahu yang boleh kemaskini balik lepas ni jadi saya dah isi la apa yang patut dan bila sampai je dekat ruangan yang dia mintak kita pilih course tu saya agak terkial kial kejap pastu jerit panggil mak hahah. Actly, saya lah manusia yang berada dalam keadaan buntu sekarang memikirkan sama ada nak kejar cita cita sendiri atau penuhi harapan ibu bapa tercinta? Kalau ikutkan hati dan perasaan ni memang taknak langsung ceburkan diri dalam perubatan lepas ni tapi saya tetap jadikan course sains kesihatan sebagai pilihan pertama sebab mak saya nak sangat tengok saya berjaya jadi doctor (sobs!) 
Tapi apa apapun tengok dulu result nanti cemana pastu nak kemaskini balik borang tu di samping memohon segala urusan dipermudahkan olehNya insyaAllah :') 

Ehem for those yang dah plan your future nanti leave your comment kat bawah ni yeah share la sikit apa yang awak awak awak dah plankan hee (sibuk je kan nak tahu menggedik betul!) Thankyou.

That's all. Wassalam. 


-Past- | -New-