SITISYAHIDA (:

Human's Sharp Tongue.
Tuesday 29 April 2014 | 05:59 | 2 Words

Assalamualaikum and hye hello hola readers :))

Sejak dua menjak ni saya agak kurang senang dengan percakapan atau pertuturan sesetengah manusia atas bumi ni (cewah ayat aku memang selalu kena gempak macam ni ke) tapi serious talk, *ehem* manusia (inc. me) kita memang selalu bermasalah dengan lidah kita kan, kalau boleh bercakap tu (esp time marah) memang nak keluar ayat berapi meletup pom pom je selalu nak kasi bakar semua manusia sekeliling, langsung taknak jaga hati orang lain *sigh*

Hah, yang paling bahaya bin dangerous sangat dengan lidah kita ni ialah ia dapat mengkufurkan kita tanpa diri sendiri sedar ! So moh la kita sama sama jaga nikmat lidah yang Allah kasi satu sorang je ni jom ?

Bila mulut kata,
"wey panas la woi amende yang panas sangat ni? macam kat neraka dah aku rasa !"

Istighfar. Pesan pada hati,
panas di neraka kelak berkali ganda panasnya dari panas di dunia. Alhamdulillah. Sesungguhnya panas ini pasti membawa kebaikan padaku.

Bila mulut kata,
"Puih ! Masin gila nasi goreng ni ! B***h betul !"

Istighfar. Pesan pada hati,
Ini rezeki yang Allah hadiahkan pada aku. Terima kasih ya Allah. Jadikanlah nasi ini sebagai syifa' untuk tubuh badanku. 

Bila mulut kata,
"Hah ni mesti hujan ni sebab kau nyanyi tadi. Kau ni pun satu, dah tahu suara tu macam radio buruk, nak nyanyi jugak siot betul !"

Istighfar and please, renew your shahadah. 
Kata pada hati, sesungguhnya hujan ini merupakan rahmat dari tuhanku yang esa. Maka tiada hak bagi aku untuk mempertikaikannya. Jika aku mendustainya, nescaya aku telah kufur kepada Nya. 




Sesungguhnya disebalik ketentuan Allah itu terkandung beribu hikmah. Just put your whole trust on Him. 
He knows you more than yourself do. Let's husnuzhon to Him. And also please dont use the sharpness of your tongue on the mother who taught you to speak. Let's respect them.

-Wallahua'lam-




-Past- | -New-