SITISYAHIDA (:

PRAY FOR ME ❤
Monday 8 September 2014 | 21:12 | 0 Words

BISMILLAHIRAHMAANIRAHIM.
ASSALAMUALAIKUM WBT.



       


(atas permintaan ummishahirah ku yang dirindui, digagahkan jua diri ini untuk publish new entry sebelum fly next week. amboi ayat aku! haha.)


Berbaki satu minggu je lagi masa kat rumah. Sebelum ni rasa macam "alah, lambatnya masuk belajar." tapi sekarang rasa macam "aaaa nak cuti sampai bila bila boleh tak boleh la boleh laa."

28th aug-31st aug lepas pihak akademi al quran medic malaysia telah menganjurkan kem orientasi bertempat di Homestay Seri Warisan sebagai persediaan untuk kami yang akan further studies di egypt sana. Jadi kat sana lah saya mula berkenalan dengan bumi anbiya' tu. Abang-abang dan akak-akak fasi banyak menekankan this one word, SABAR. Dan saya sangat tertarik dengan kata-kata sorang abang fasi ni, 

" kat sana, korang kena expect what's unexpected."

Ok, apa yang beliau maksudkan ialah orang arab ni (mesir esp.) , diorang sangat kasar tau dan diorang akan buat je apa yang diorang suka. Contohnya, ketika berada di tempat awam, kita tak boleh sesuka hati je tayang' phone kita (yang canggih manggih tu) kat diorang walaupun kita tak berniat nak 'tayang' pun, mungkin waktu tu kita just nak reply whatsapp mak kita dari malaysia kan tapi bagi diorang kita ni tengah  menunjuk-nunjuk. Jadi jangan mempersoalkan mengapa dalam sekelip mata, phone kita dah hilang dari tangan. Haha korang faham tak. 

Ada banyak lagi contoh sebenarnya dan kadang-kadang bila dengar abang akak fasi tu semua cerita pengalaman diorang kat sana, yang mana pengalaman pahit lagi banyak dari yang manis, ada jugak dengar suara-suara jahat yang menghasut supaya tukar fikiran, belajar je kat Malaysia ni, sama je, belajar jugak kan. Tapi insya Allah, saya dah nekad dan yakin dengan ketentuan Allah swt ni, memang jodoh saya dengan bumi mesir tu, walau apa pun dugaan dan rintangan yang mendatang, saya mesti kuat lillahi taala. Kalau ejensolehah yang lain boleh survive kat tempat mereka, insya Allah saya pun boleh. 




we' re part of zalzil. Zalzil tu nama group kami waktu kem tersebut. Alhamdulillah, semuanya baik-baik, hehe (: kami semua sekali dobelas orang termasuk kak natrah and abang amir, fasi kami yang dua-dua menuntut di Al Azhar, kos ulum islamiyyah. 




duorang si comel ni pulak rumet kita kat kem yang sangat baik hati selalu tunggu kita waktu nak pergi masjid nak pergi program sebab memang kita yang selalu jadi orang paling last (perangai zaman sekolah dulu melekat lagi sampai sekarang habis laaa heh)




ok mereka ni semua your future dentists, insya Allah. Doakan kami selamat sampai ke Assiut next wednes or thurs kalau takde apa-apa halangan. Flight kami adalah pada 16th sept, jam 4 pagi tapi jam 10pm, 15th sept tu insya Allah kami dah ada kat KLIA. Bagi yang berkelapangan malam tu jemput lah datang peluk-peluk cium kami sekejap, heee ❤

oyeah sebelum terlupa,

bagi yang mengenali diri ini, saya nak minta maaf banyak banyak jika kata-kata saya sebelum ini, ada yang terguris hati, segala tingkah laku saya yang tak menyenangkan, saya mohon maaf dengan seikhlas hati saya. dan mohon halalkan segala makan minum serta ilmu yang telah dikongsikan kepada saya. 

Perjuangan SITI SYAHIDA di bumi mesir bakal bermula. Mohon tembakan doa dari sahabat-sahabat ejensolehah sekalian.

entry seterusnya akan di'post' dari assiut,mesir insya Allah jika berkesempatan, saya akan sentiasa update tentang perkembangan di mesir



Sekian.



FAKTA MENARIK!

Perkataan Misr (mesir) telah disebut dalam Al Quran sebanyak 35 kali.




-Past- | -New-