SITISYAHIDA (:

#101 Random Thoughts About Life 🕊
Monday 10 August 2015 | 19:24 | 0 Words






UJIAN = PENGALAMAN

Ujian itu mematangkan , begitu juga pengalaman . Ujian datang sebagai pengajaran , peringatan dari tuhan . Pengalaman dan ujian juga mendewasakan . Anggaplah ujian yang diberi tuhan itu sebagai salah satu pengalaman hidup . Bukannya ujian yang dilihat dengan mata kasar merupakan sesuatu yang membebankan dan menyusahkan . Ubah spekulasi terhadap ujian yang sedang dihadapi atau ujian yang akan datang . Jangan anggap sesuatu kesusahan itu ujian , anggaplah ianya pengalaman hidup yang mengajar kita sesuatu yang baru tentang hidup ini .

"Alhamdulillah, kali ini dapat lagi satu pengalaman baru" , thats it .

This will make you feel more better insha Allah :) Have faith


ALARM CLOCK

Esok jadual fit , perlu bangun awal . Set alarm at 4 am tapi terjaga 30 mins earlier , wow wow dia macam wow? nak peluk diri sendiri boleh tak? Haha tapi perasan tak yang *bisik* sebenarnya Allah nak kita tahu yang bangkitkan kita everyday ialah Dia , bukan alat , bukan alarm clock dan bukan juga manusia.

Sekian sahaja pengajaran dari tuhan berkenaan alarm clock . 




..........................(one month later) and i am about to delete this tweet rn . 


PUT YOURSELF IN OTHERS' SHOES

"Your patient's left side is your right side . Please remember that . Ok just imagine that you, dentist is standing beside your patient and feel the pain . Ah yes ! When someone is in some (hard) condition , do you stand in front her/him in order to try to understand her? No right . You have to stand by her to understand her condition and comfort her . The same thing happen here ..." -Dr Yehya 





-Past-